دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرسنجی توییتری ایلان ماسک ۵۰ میلیارد دلار از ثروت او کاست

ایلان ماسک

پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۳:۴۲


نظرخواهی سه روز پیش ایلان ماسک از کاربران توییتر برای فروش سهامش هزینه سنگینی را روی دست ثروتمندترین فرد جهان گذاشته است.

تیک نیوز-مدیرعامل تسلا در این نظرسنجی از کاربران خواسته بود به جای او تصمیم بگیرند که او بخشی از سهامش به ارزش ۲۱ میلیارد دلار را برای پرداخت مالیات بفروشد یا نه.

 
اکثریت کاربران شرکت کننده در این نظرسنجی با فروش سهام موافق بودند اما همین مبلغ هنگفت فروش سهام به همراه فروش سهام دیگر سهامداران تسلا باعث افت ۱۶ درصدی سهام تسلا شد به شکلی که خود ماسک تنها در دو روز ۵۰ میلیارد دلار از ثروتش (ناشی از ارزش سهام تسلا) کاسته شد.
به رغم این ضرر ۵۰ میلیارد دلاری ماسک همچنان ثروتمندترین فرد جهان است و حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار از جف بزوس ثروتمندتر است.
 
میزان ثروت  ماسک بعد از این ۵۰ میلیارد ضرر  هم اکنون ۳۲۳ میلیارد دلار است.
 
از دو روز قبل تاکنون سهام تسلا مکررا افت کرده است و این ناشی از ترس سهامداران بابت فروش سهام سهامداران ارشد این شرکت است. کیمبال ماسک برادر ایلان ماسک هم اوایل این هفته بخشی از سهامش در تسلا را  به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار  به فروش رساند.
 
ایلان ماسک قطعا از تاثیر اعلام فروش سهامش بر قیمت فعلی سهام تسلا با خبر بود و شاید انتخاب توییتر و نظرسنجی برای اعلام خبر  تلاشی برای کاستن از حجم تخریب ناشی از اعلام خبر فروش سهام بود.
 
او در توییتر اعلام کرده بود که برای پرداخت مالیات درآمد دیگری ندارد و چاره‌ای جز فروختن اختیار معاملات سهامش (stock options) ندارد که سال آینده میلادی منقضی می‌شود.
 
ارزش سهام تسلا به رغم افت قابل توجه در دو روز گذشته همچنان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد مثبت است.
منبع:آی تی ایران

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو